60 kilo

Solen börjar skymta nu, klockan sju på morgonen...

Nu väger jag 60 kilo! Jag har tappat sju kilo sedan oktober. Det känns jättebra och jag känner alltid att jag är "mig själv" mer när jag ligger på denna vikt. Jag gillar inte känslan av att vara tung. Jag promenerar innan frukost och tuffar på med försiktig jogging och just denna lördagmorgon så skämde jag bort mig med en lyxig frukost. En avokadomacka med ägg och självklart en semla till morgonens koffeinfria kaffe.


Det är svårt att blogga nu, för sinnet är blankt och ganska fridfullt. Jag läser ljudböcker, och jag utmanar mig väldigt mycket i arbetet. Jag tror aldrig jag haft så här roligt på arbetet förut. Jag har behövt en ventil från arbetet förut och behövt ladda batterierna med en aktiv fritid men nu är det väldigt roligt att arbeta. Jag får roliga utmaningar, jag har en superbra arbetsgrupp, och jag har tryggheten att vara mig själv och friheten att få de uppdrag jag är mest nyfiken på. Jag får också förtroende och tillit för de kunskaper jag har. Då behöver man inte ventilera fritid lika mycket heller. Det är ju på jobbet de spännande sakerna händer. ;)

Jag låter Galishimo vara Galishimo också. Utan krav eller höga mål. Precis som vi mår bra av. Jag försökte lära honom apportera häromdagen men han kastar bara undan duken och säger "men hämta den själv!" vilket han ändå får beröm för. Eftersom han är han.


Så om det blir glest mellan blogginlägg ett tag så är allting bara bra. Lugnt och fridfullt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback