Soluppgång


Jag har ju promenerat en timme varje morgon innan frukost, ett par dagar i veckan, sedan oktober eller november. Det har varit mörkt redan från start och jag har förlitat mig på gatubelysningen. Jag brukar vandra mellan sex och sju på morgonen, med en bra ljudbok eller bra musik i öronen. Det har varit en behaglig rutin, har jag varit tidig på morgonen så har jag hunnit besöka solariet under promenaden och sola en liten stund innan den sista promenadsträckan hem.


Men de senaste veckorna har det ju börjat bli ljusare och ljusare. Först såg man bara en liiten, liten ljusrand i horisonten men nu har solljuset börjat stiga markant. Det känns nästan som magi. Eller det kanske till och med är magi.


jag skulle aldrig ha uppskattat soluppgångarna så här mycket om jag inte vandrat i mörkret, innan...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback