Det blir ljusare

Nu är det ännu ljusare klockan sju på morgonen än vad det varit tidigare. Jag startade helgen med att beskåda denna underbara soluppgång, när jag gick på min morgonpromenad. Det är lika magiskt varje gång solen återvänder. Man stannar av och stirrar ut över himlen och har nästan svårt att tro det. Efter att jag traskat en halvtimme så ringde mamma och frågade om hon fick komma och testa sin nya kamera på mig och Galishimo. Det fick hon! Och vilka bilder det blev!


Den här är min favoritbild på mig och Galishimo nu. Han ser så lugn och klok ut nu, allt oftare. Den här spända oron han alltid haft, försvinner mer och mer, och ersätts av den lilla mjukis han innerst inne är. Det märks att han snart är åtta år och att han börjar bli mer pålitlig. Jag är så glad att jag har behållit honom de här sex åren, och att jag får följa hur han utvecklas, och växer upp. Och så vit han blivit i ansiktet! Ögonfransarna är alldeles vita nu också. Det är inte bara himlen som ljusnar...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback