Kanske för bra för att vara sant


Jag fick detta SMS i fredags och jag försökte lova mig själv att inte ta ut glädjen i förskott. Men det är svårt. Det är otroligt svårt. Detta handlar om HONDAN som jag fick låna lite i somras men inte kunde köpa loss just då. Jag förstår att köpet inte är i hamn ännu men tankarna snurrar hela tiden om att jag kanske får min lagliga fyrhjulsdrivna hästbil snart. Dessutom för ett bra pris som gör att jag till och med har kvar en liten ekonomisk buffert efter köpet, i alla fall som det låtit nu när köpet diskuterats löst.



Som sagt, det kan dyka upp hinder på vägen och jag vet ju inte förrän jag skrivit under papperna, men jag hoppas verkligen. Innerligt, innerligt hoppas jag. Det handlar inte bara om bilen utan det handlar om att jag är så trött på att spara pengar.



Jag vill göra så mycket och handla saker som jag prioriterat bort i flera år nu. Som exempelvis ett gymkort, så jag slipper springa i ett hörn i mangelrummet i bostadsföreningen. Gud vad jag skulle vilja gå på gym igen. Det skulle vara jättekul. Nya ridstövlar drömmer jag också om eftersom jag är helt utan ridstövlar till våren. Eller skaffa Netflix! Det skulle vara så skönt att ha bilen klar så jag vågade lägga pengar på andra nöjen utan att få dåligt samvete. Håll en tumme för mig, någon gång där i mitten på februari får ni besked!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback