Transportfix!


Jag och Per har ju funderat på om vi ska byta golv på transporten när vi ändå är igång och byter matta, och nu är valet gjort. Nu är det beställt en golvplatta i slitskyddsplywood. En sån där tjock platta på 21 mm som är gjord för transportering av djur. Vi som är jättehändiga, precis som jag, brukar kalla detta material "slitplyfa". Jojjemen! *snyter mig i handen och torkar snoret på arbetsbyxorna*

Skämt åsido. Jag har ingen aning om vad jag pratar om men det ska tydligen bli bra och min största nojja nu är att vi köper in en ordentlig "slitplyfa" med wiramönster och sedan råkar såga den fel. De är dyra de där plattorna!


Då är tanken att vi plockar bort golvet och sedan högtryckstvättar vi insidan så vi får bort damm och avgaser och de små missfärgningarna så den blir helvit på insidan, och sedan låter vi den blöta insidan torka ut från högtryckstvätten, när det inte finns något golv där som kan suga åt sig fukten. Sedan på med det nya golvet, den nya mattan (som jag inte beställt ännu...) och så ska vi skaffa långa bak och frambommar i transporten också, eftersom vi tar bort mellanväggen, då transporten är gjord för att två hästar ska stå där. Förmodligen ska vi kolla om det finns någon billig rörisolering som vi kan klä bommarna i så de blir lite mjukare. Vi får se hur de blir!

"Gud, tänk om jag aldrig kommer mig iväg på någon kurs med honom...." mumlade jag.
"Inga problem! Då kan vi sälja den lite dyrare än vad vi köpte in den!" svarade han. Och det hade han ju lite rätt i!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback