Transportfix!


 Per hjälper mig med transporten. Eftersom han gör det helt frivilligt bara för att vara snäll så ser jag det som min plikt att "medpilla" när han är där, trots att jag inte gör någon egentlig nytta När han lossar hela gummimattan på transportgolvet, så står jag på andra sidan i transporten och har pillat loss fem centimeter av gummimattekanten med en liten kofot. Men man kan sopa, bära och annat. Man kan visa upp transporten för vänner och säga "SER NI VAD JAG HAR!?" och alla mina vänner är så gulliga och säger "Oh!" och "Fantastiskt!" och annat.  Jag är riktigt glad över transporten. Riktigt, riktigt glad. Nu när "Vi" (läs: han) fick loss mattan började vi (läs: han) fundera på om man skulle byta golv också, när man ändå är i farten. Så vi (han) kollar på priser och vilket material man måste ha och annat. Vi (han) får se hur det blir. Det verkade i alla fall inte vara något större fel på golvet som det är nu. Förutom att flisor av det försvann när vi (han) drog bort gummimattan.


En bromstrumma hade för slinta gängor så att bultarna inte riktigt gick att skruva fast, så hålen är omborrade till en större storlek och har fått större bultar som passar perfekt. Ett sommardäck har punktering och vi tänkte måla om fälgarna på alla fyra sommardäck också. Det känns roligt att vara medpillare i detta projekt.

Jag skulle helst vilja göra mer än vad jag kan men det är så mycket nytt jag inte har fläng på. Det är ju inte sådär att jag själv säger: "Jomenvisst jag tar hem den här bromstrumman och borrar om den, jag har alla prylar som behövs..."






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback