Ibland faller saker på plats...

Som av en väldigt rolig och oväntat slump så kommer en av sveriges bästa tömkörare till Skellefteå! Om bara några veckor kommer han hit och håller clinic. Jag tappade hakan i morse när när jag såg det på facebook i morse.
"Va?! Han? Som jag senast hämtade inspiration av igår kväll?"

Jag pratar om Bo Jenå som kommer till samma stad där jag bor, och som ska hålla en clinic. Så nu ska jag definitivt sätta mig som publik på mitt livs första clinic. Jag brukar inte vara så intresserad av clinics men den här är ju 7 kilometer från mitt hem och det finns inte många som sysslar med tömkörning i Sverige. Nu är det ju dressyr och annat som är hans område, men det står även TÖMKÖRNING. Jag hoppas nu att jag som halvkass amatör har någon utdelning av att se honom, det är ju svårt att följa tips som ett proffs och en internationell domare och applicera det på en rundmagad arabhäst på lösdrift i en lerig hage.

Men man vet ju aldrig. Man kanske får ett sug i magen. Och inspiration. Det kanske räcker med det!


Senast igår tittade jag på denna fantastiska video med honom och hästen Lingh:



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback