Evolutionen har en mening med allt!

Idag så tömkörde jag Galishimo. För första gången på evigheter. I leran bland rosa koner som varnade för eventuella vattenhål på ridbanan.

Först förstod han absolut ingenting. Sedan så envisades han med att gå så nära mig som möjligt så jag hade noll kontakt med tömmen till munnen. Sedan såg han fullständigt förvirrad ut och ålade sig vilset runt mig, slingrandes som en orm, utan varken riktning eller stabilitet.

Efter 20 minuter så fick jag någon slags släng av lågt blodsocker och besvikelse och gav honom en ordentlig snärt med pisken på bogpartiet på honom.

Då kom han plötsligt ihåg. Som genom ett under kom han ihåg.
"Jaha, du ville TÖMKÖRA?!" frågade han oskyldigt och sedan jobbade han på.

Och jag som trodde att lågt blodsocker aldrig skulle komma till nytta. Där fick jag. Evolutionen har en mening med allt!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback