För sen på bollen...

Jag var för sen på bollen angående den blå transporten. När jag ringde var den redan tingad och skulle hämtas upp på söndag.

Jag blev nog lite mer lättad än något annat. Det känns så ovant att köpa något dyrt, jag har knappt fattat att jag fick lån så snabbt och att det var så enkelt. Jag hade tänkt mig att jag behövde boka möte med banken eller inhämta arbetsgivarintyg men det räcker med att man har ett Bank-ID, och loggar in med sitt Bank-ID till lånebolagen, så kan man få svar inom 24 timmar. Sedan signerar man med samma Bank-ID så inga papper behöver skrivas under eller skickas runt.

Jag fick nästan storhetsvansinne när jag upptäckte hur lätt det var. Jag tänkte att jag skulle kunna få en sjukt fin häst om jag använder både lånepengarna och min buffert jag sparat ihop... men då står man ju ändå utan transport.

Och Galishimo behöver ju all uppmärksamhet han kan få.
Eftersom han lever på uppmärksamhet och luft.
Allt annat räknas ju som överflöd som han uppenbart blir överviktig på...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback