Trött men nöjd



Jag tittade igenom filmerna och bilderna och kände mig ganska nöjd över helgen. Men vansinnigt trött. Jag förlorar massor av energi på att oroa mig. Nu är det bara några få timmar kvar av helgen och jag hoppas det bara blir tomt stirrande framför datorn eller tv:n. Med Per. Efter denna pers har han bara vuxit mer i mina ögon. Han har varit positiv och lugn hela tiden. Han har kört transporten och även lagat det mesta som gick sönder i den. Han har tröstat och kramat mig. Påmint mig om att jag måste äta ordentligt. Påmint mig om att det bara är en fråga om tid innan Galishimo är bra igen.




När jag var för orolig över Galishimo för att kunna sova igår så satte jag mig i tv-soffan och stirrade stumt på TV för att skingra tankarna. Då klev han sömnigt upp ur sängen, drog täcket om kroppen och bäddade ut soffan så han kunde ligga och sova bredvid mig när jag var vaken. Han är bra på att leverera trygghet när jag tappar fotfästet. Det är precis vad jag behöver.


.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback