Att spara till en transport

Det går inte så bra för mig att få ihop till en hästtransport. Jag ligger nu minus och mina 8000 ihopsparade pengar var blott en illusion och nu är det ca 3000 kronor kvar av dem, lite beroende på hur resten av oktober ser ut. Galishimos förbygel som hindrar att sadeln snurrar runt gick på 679 kr, försäkringen på lite över 1000 kr, veterinären gick på 2000 kr,  nya ordentliga transportskydd och sårvårdsmedel 800 kronor, skoningen hade jag glömt att budgetera för och den gick på ca 1500 kronor, plus att jag lallat runt och betett mig som om jag var väldigt rik i övrigt, framför allt i början på månaden, då jag köpte och gav bort en matta och kuddar till Per (Han gjorde friskt motstånd, men eftersom jag i princip bor där emellanåt, och tyckte det var vettigt att bidra). Jag har inte riktigt tagit till mig att jag behöver spara lite mer. Jag är inte fantastisk på att hålla i pengar. Men skam den som ger sig!



Så man kan säga att jag hittills sparat ihop till en Gummimatta till transporten. Eller till ett renoveringsprojekt  i Skåne. Det är en lång väg kvar att spara. Jag vill få ihop 30.000 kronor. Och jag tänker vara ärlig och skriva hur det går, hela vägen tills jag nått målet!

Det kommer att ta ett tag, bara... 

Renoveringsprojektet i Skåne....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback