Valp och korv


Jag har inte hälsat på John på länge, men spenderade en hel del tid hemma hos honom i helgen. Han har nämnt att grannen skaffat en hundvalp, varpå jag efter kaffet skämtade med ett: 
"Nämen man skulle kanske behöva en hundvalp nu efter kaffet?!"
 Till min förvåning gick John genast upp ur soffan och hämtade en bedårande söt hundbäbis från grannen.

Det var nästan så man kunde misstänka att han gjort det förut. Det gick alldeles för lätt och utvunget, eller vad man nu ska kalla det. Om jag inte visste bättre så skulle jag nästan säga att det gick lite som på .. rutin... Valpen såg inte heller direkt ut som att han utforskade helt nya marker heller, när han tassade in i hallen...

Gud vad jag gosat med den valpen. Den är nästan söndergosad. Jag har burit honom och pussat honom och dragit in all valplukt i näsan lika frenetiskt som om en knarkare med abstinens. Det är lite oklart vad valpen tyckte om detta. Men underprioriterat. Hundvalpar måste lära sig bli gosade av främmande tanter. Vare sig man vill eller inte...


Här väntar valpen dessutom på korv. Det såg nästan ut som att han fått korv i detta kök förut.... Jag tyckte väl att det var ovanlig mycket falukorv hemma hos John i helgen, faktiskt... Detta kombinerat med valpens direkta ovilja att lämna lägenheten för att rastas av sin ägare... ja det är ju inte konstigt att man börjar ju misstänka saker... som att John och valpen umgås lite mer än vad han gett sken av...


 

...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback