Måste man förklara sina drömmar

Ibland känner jag att jag måste förklara mig lite. Jag är 33 år. Jag har aldrig varit gift, jag har inga barn. Det blir lätt så att jag känner att jag måste förklara mig, inte alltid inför andra men ofta konfronterar jag mig själv. Varför anstränger jag mig inte mer för att skaffa barn? Tänk om jag ångrar mig senare i livet? Varför satsar jag så mycket tid och kärlek på en mindre häst utan varken tävlingsstam eller dressyrgener? Vi lär ju inte sopa tävlingsbanorna direkt.

Själva grejen är att jag vet inte. Jag vet inte. Jag har ingen aning om varför jag inte har barn och varför jag gör dessa prioriteringar.

Men å andra sidan, hur ofta frågar man en gift trebarnsmamma varför hon satsat så mycket på att föröka sig? Varför hon uppoffrar sig själv för det? Hon kan säkert inte förklara den drömmen heller.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback