Promenad och uppvisning


Det är nu fem månader sedan Terven dog och det börjar kännas lite bättre. Idag tog jag en av våra promenader till de bortre dammluckorna, utan att känna den där kvävande tomheten. Det har inte blivit många promenader utan henne, och de få promenader jag har gått har jag blivit lite ledsen. Men idag kunde jag njuta av den fuktiga höstluften och naturen utan att känna vemod.

Sedan har mina två brorsbarn träffat Galishimo. De är åtta och elva år. Jag visade dem hur man får Galishimo att backa, när man står bredvid honom på marken, och hur han galopperar om de säger "Galopp!" åt honom, samt hur de får stopp på honom, vilket är nog så viktigt. Galishimo var en villig deltagare och gjorde som de sa, till deras förtjusning. Han busade till det då och då, med att nafsa lite i jackor och gnaga på grimskaftet, men annars kunde jag inte vara annat än stolt över både brorsbarn och unghäst. Tänk att man är faster till så stora barn!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback