Underbaraste finaste


Ridningen fortsätter att bara gå bättre och bättre. För varje vecka blir Galishimo lite starkare, lite stabilare, lite lugnare. Jag njuter verkligen av honom. Jag gläds över att ha fått en så fin arabhäst. 

Idag arbetade en traktor i närheten och det körde en fyrhjuling utanför banan och i maskinhallen hamrades det och skruvades. Han skyggade ett par gånger och råkade även snubbla ned på knä när han tappade balansen då han blev rädd för något. Men det är verkligen småpotatis nu och det känns som att han bara behöver två sekunder på sig att sansa sig och återgå till uppgiften. Jag behövde aldrig vara rädd och kunde lita på att han gjorde sitt allra bästa. Vi galopperade och jag tränade upp hans styrka precis enligt den plan jag hade. Och det känns verkligen som att han ger precis allt han har, för att allt ska bli rätt.

Vilken underbar, underbar unghäst han är. 



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback