Spök-kväll


Idag har jag inte ridit, nej. Galishimo var livrädd för alla spöken då vi var ensamma på ridbanan i mörkret, ute i blåsten. Men jag gick tålmodigt med honom i en timme och berömde honom när han slappnade av, men för det mesta gick han spänd och stel och med oroliga ögon. Nåja. All tid och allt tålamod som jag lägger på honom får jag tillbaka.

Han är en ärlig häst som älskar att göra rätt. Då måste jag visa att jag är beredd att kämpa för honom också. Om än "kämpandet" innebär att man är ute och vandrar i mörkret en timme och lugnt förklarar att mörkret inte gömmer några spöken. Till slut blev han faktiskt lugnare.

Nåja. All tid jag lägger på honom ger ju avkastning. Det vet jag sedan tidigare.


(Öhum. Borde kanske inte använda ordet "avkastning" nu när jag tänker efter... )

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback