Så många bilder, så lite tid...


John kom (inte exet, den här killen har samma namn MEN en mer uppenbar förmåga till film och foto) och fotograferade mig och Galishimo och lyckan var total. Ungefär som julafton. Jag pudrade min blanka näsa och klämde i mig ett par väldigt tighta ridbyxor som nästan var på väg att spricka när jag satte mig upp i sadeln. Allt för konsten!

Han filmade och fotograferade och bilderna och filmsnuttarna känns oändliga trots att jag bara red en halvtimme och fokuserade mest på att fatta några galoppfattningar. Jag måste vara tokig. Jag måste sakna en mutter någonstans. Det här handlar om en helt vanlig grå liten häst, tvivelaktigt grundutbildad, och jag är väl mest bara en tafatt ryttare som pillar på med mitt. Men bilderna gör mig ändå glad. Som om jag lever det liv jag vill leva, och jag har den häst jag vill ha.

Jag älskar exempelvis den här bilden... jag älskar, älskar, älskar den....!

För övrigt så fastnade jag i ett förälskelserus och förklarade för John att Galishimo inte är en särskilt fancy häst. Han har sina fel och brister, vi kommer kanske aldrig att vinna några tävlingar, men jag tycker om honom för den han är, och skulle aldrig kunna tänka mig att byta ut honom.
"Hörru... kan du inte tänka likadant om mig med, va..?" flinade han...

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback