Lugnet


 Duktiga, duktiga DU!

Idag var det bara Ett annat ekipage på ridbanan, så jag och Galishimo kunde träna galoppfattningar i lugn och ro.


*tystnad*

*tystnad*

Hörde ni? Eller jag menar, läste ni? Jag skrev "Galishimo", "Galoppfattningar" och "Lugn och ro" i samma mening. För första gången någonsin. Jag kan bara inte tro det. Undrar om han är sjuk? Om han är döende? Kan man verkligen träna galoppfattningar i lugn och ro? På min unghäst? Sedan måste jag tillägga att han gjorde stora framsteg även denna gång. Han blir bättre och bättre på att fatta galoppen balanserat och även bryta av den balanserat.

Vi har en lång väg kvar men... vad gör det? När man kan "träna galoppfattning i lugn och ro"?!

Jag vet inte vad mer jag kan begära av hästen.  

Eller av livet...






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback