Igångsättning

Jag har inte återhämtat mig helt ännu och är väldigt trött fortfarande. Galishimo har fått vila i tio dagar och nu satte jag lite försiktigt igång honom igen, utan att sitta upp. Han var understimulerad och fullständigt i gasen. Jag gav honom 45 minuters sanslöst springande innan jag gav upp. Han bara sprang och sprang, skyggade och bockade... Det känns tungt med honom nu. Jag hoppas han kommer till ro snart så jag kan rida honom. Måste låta honom få röra på sig kontinuerligt igen... Jag kan inte låta bli att känna att jag gör ett dåligt jobb med honom. Jag borde vara modigare, piggare och rida honom mer. Det hade gjort susen med det mesta. Men jag har bara inte fixat det. Det grämer mig. Och får mig att skämmas lite.



Kommentarer

  1. Skäms inte! Du gör ett bra jobb. Han kommer lugna sig med åren ska du se:) hejja hejja!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet