Himlen får vänta

Galishimo gör sin klassiska ducknings-manöver: "Jag Tror Att Jag Såg Nåt!"


Jag har tänkt igenom det här med ridrädslan igen och kommit fram till att användandet av den nyköpta sadeln får vänta lite. Det är en enorm stressreaktion för kroppen. Jag får verkligen panik och blir matt flera timmar efter. När nu westernsadeln fungerar så bra för mig att rida i så kan jag ju fortsätta med det i några veckor. Det kanske bara kommer en tid när jag känner mig redo och att allt blir bra, precis som den tiden då jag plötsligt började svinga mig upp i sadeln på Galishimo, och slutade använda uppsittningspall. Bara för att det kändes enkelt och rätt. Dessutom är han ju lite speciell och har lite fuffens för sig, och snabbt går det. Det är viktigt att jag känner att jag sitter tryggt på honom ett tag till.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet