Leve åldern!

Idag har jag gått på gymet, solat, köpt hamburgare, pysslat med hästen, åkt hem, köpt en hästtidning, noggrant smörjt mina stövlar, tvättat två maskiner med kläder, varav hälften hästkläder. Jag har rengjort golvet i det lilla huset jag tillfälligt bor i. Jag har massor med tid och energi kvar, och det är långt till läggdags.

 Sockor och trosor hänger på tork på elementen. Allt känns bra. Det är ju precis så här jag vill ha det. Jag vill göra det som jag blir glad av, och bara pilla på.

Oavsett hur ledsamt eller stressigt det varit med separationen så har jag aldrig sovit så bra och så länge som jag gör när jag sover ensam. Kroppen och själen återhämtar sig snabbt och hela dagen har varit bra.

När jag var yngre var det en kamp att finna sinnesro efter ett uppbrott, men ju äldre jag blir, desto närmare finns den. Sinnesron. Lite trasor, skitiga ridstövlar och Läderolja, så är jag glatt upptagen med pill. Inte svårare än så.

För fyra år sedan så krävdes det ett antal självhjälpsböcker, massor med tröstande musik (Pink!) och stöttande samtal från familj och vänner. Idag kan det hjälpa med lite sömn. Ett glas joice, eller bara vänta några timmar.

Vem har sagt att det är dåligt att bli äldre?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet