Budgivningen från Hell

Jag budade en ny bostad med det angivna utgångspriset. Vi var få spekulanter. På en liten bostad. Jag har som sagt inte så mycket pengar. Och så fick jag ett motbud på 90.000 kr över det bud jag hade budat. Alltså. Nittiotusen över det bud... alltså. Brukar man inte krypa lite försiktigt och ta några nuffror i taget? Det är helt kört för min del nu. Det går inte fortsätta.

Jag hatar verkligen det här, med att hitta någonstans att bo. Jag försöker hålla distans men blir väldigt hoppfull och uppskruvad varje gång.

Men det är så ohyggligt svårt för mig att inte tappa masken, och jag blir jätteledsen när det skiter sig...

Kommentarer

  1. Just så gjorde en bekant till mig, slängde ur sig ett bud 80 000 kr över förra budet bara för att avskräcka sin motpart. I själva verket var det budet nästan max av vad de hade att ge. :)
    Så din motpart kanske gjorde just så, la sitt maxbud på en gång för att skrämma iväg dig.. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet