Fortsatt förnedring



På söndagen tänkte jag lite diskret tömköra Galishimo. I skritt. Ensam.

Det var en jättefin tanke. Jag hade den helt klart i mitt huvud.

Följande problem lät sig tyvärr uppstå:

1. Galishimo tänkte inte diskret låta sig tömköras i skritt.
2. Vi var tyvärr inte heller ensamma.
3. Instruktören, som jag absolut inte hade för avsikt att störa, fick komma rusande till undsättning eftersom
4. Galishimo varken gick att få stopp på eller lät sig kontrolleras.



Förlägen och med en lätt skam i kroppen stod jag lite handfallen med den vilda unghästen och jag fick ge över kontrollen till instruktören igen. Som om min stolthet inte redan var sårad efter gårdagen. Nu kändes det ännu värre eftersom detta inte ens var avsatt lektionstid. Han visslade en liten melodi för att lugna Galishimo och ledde honom tillbaka till stallet. Det var väldigt jobbigt att känna sig i tacksamhetsskuld och samtidigt sur på en och samma människa.

"You'r okey?" frågade han och jag undvek ögonkontakt för kung och fosterland. Fnyste ett kort
"Ja. Tack så mycket." på svenska för jag tänkte fan inte anstränga mig mer än nödvändigt. Vad kallas det? Passivt aggressivt? Eller bara omoget?

Nåja. Jag har aldrig utgett mig för att var perfekt. Ever. Jag blir sur, jag också. Fråga mitt ex.

Hem och sova. Ny dag i morgon.




"tell our enemies that they may take our lives but they will never take our freedom!"
-Braveheart

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet