Stolt



Stämningen i stallet har förändrats märkbart, de senaste veckorna.

Förut fick jag höra kommentarer som gjorde riktigt ont att höra:
"Det är inte bra att du håller fast vid en unghäst du inte kan hantera"
"Man får inte vara rädd när man hanterar unghästar, det blir bara värre då."
"Du borde sälja honom och köpa en erfaren läromästare i stället."
"Du kanske skulle lämna bort Pålle till någon som faktiskt kan rida honom? Så tar du tillbaka Pålle efter några månader. Ni är ingen bra kombination."

De senaste tre gångerna jag varit i stallet har jag hört följande kommentarer:
"Är det okej om jag tittar en stund. Så fin han är!" (från en hoppryttare)
"Nämen vad FINT han går!" (från en dressyrryttare)
"Kan jag inte få titta på er någon kväll? Det skulle vara så intressant att se!" (stallkompis)
"Neej, du ska alltså inte rida ikväll? Vad synd, jag hade gärna tittat på er en liten stund..." (hoppryttare).

Och det är bara de senaste tre gångerna jag varit där...

Nu är vi ju inte sådär jätteskickliga ännu och vi ligger ju långt bakom "utbildningsplanen".
Men det lilla som Galishimo lärt sig, det gör han bra. Han är positiv och mjuk, följsam och alert. Jag ler med hela ansiktet och ser stolt ut. Det finns ingen anledning att inte vara stolt.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet