Lust efter regression

Nej, nu vill jag inte vara stark längre. Nu vill jag sluta jobba och ligga inbäddad i rosa fluff. Jag vill bli kramad och ömkad. Jag vill bli liten och passiv och att alla ska bry sig om mig. Ingen ska tycka att jag gjort fel och alla ska tycka att jag är fantastisk. Och duktig. Och bra.

Tyvärr funkar inte livet så. Inte efter att man fyllt 30 i alla fall. Då måste man jobba och le och visa framfötterna. Och hålla lagomt mycket på sin integritet. Och uttrycka sig ödmjukt och diplomatiskt. Och en massa andra saker. Krossa rutor och springa ut naken på stan samtidigt som man ger ifrån sig gutturala avgrundsvrål känns inte heller okej. Inte efter att man fyllt tre i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet