Femte uppsittningen

 Aldrig har det varit så enkelt att ha häst. Jag har nästan svårt att ta in det. Jag väntar lite på att få problem men det dyker inte upp några. Ares är bara jättesnäll och ställer upp på allt han kan. Han står stilla vid pallen, vi går runt med honom. Han är nöjd att få vara med. Blir han osäker så står han stilla och tänker en stund. Det får han göra. Verkligen definitionen av min drömhäst! 

Idag var det den femte uppsittningen och jag satt kvar lite längre än jag brukar. Ungefär tio minuter. Jag styrde inte, skänklade inte, utan är bara en glad overalltomte som åker med, pratar och berömmer honom. Ibland vill han stå stilla en stund, ibland vill han gå. Ibland ber vi honom gå, men då är det Sara som leder honom och jag som sitter uppe och säger att han är duktig. Det ska inte vara konstigt att ha en overalltomte på ryggen. Och det ska verkligen inte följa några konstiga krav med det. 

Tänk att det blev så otroligt bra med Ares!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet