Bilsparkontot

 


Sedan jag fick laga min gamla Honda för 13.000 kronor så har jag skapat ett sparkonto till en ny bil. Hondan kommer inte att leva för evigt, fast den fungerar nog bra några år till, om jag underhåller den då och då. Handelsbanken erbjöd en "Sparhjälp" för att lättare få en överblick på hur sparandet går. Så det testar jag. 

6000 ihopsparade slantar och 3 år och 9 månader kvar, alltså. Det känns väldigt långt borta. Det kanske känns bättre när det gått något år och man börjar se att det samlats ihop lite mer pengar. Nu har jag det i alla fall på autogiro och en fast summa så jag slipper ta ställning varje gång hur mycket jag ska undvara. Det blir ändå en bra framtid. Och går Hondan sönder innan dess, så tar jag bara ett billån för de pengar som fattas. Jag har ju andra sparkonton också. 

Det känns bra att tänka långsiktigt, i alla fall! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet