9:onde uppsittningen


Nionde uppsittningen, och jag kan sitta upp ensam på Ares, jag kan styra och göra halt, samt sitta av ensam på honom. Med "ensam" menar jag att Sara är fyra meter bort och filmar. Så enkelt och okomplicerat allt är! Det blåste 4m/s och jag vågade ändå sitta upp. Jag hade aldrig gjort det med Galishimo. Jag kände hur jag rös lite inombords när förra årets torra, bruna, papperstunna löv rasslande tumlade på ridbanan, kom bakifrån oss, och tumlade runt hovarna på honom. Galishimo hade reagerat direkt. Ares märkte dem knappt.

Det är som att jag måste programmera om min hjärna från att vara på helspänn till att kunna slappna av. 

Och det är inte utan ansträngning jag måste göra det. Framstegen kommer inte om jag sitter hemma utan jag måste helt enkelt upp i sadeln. Men glädjen när jag väl suttit upp, ridit, hanterat lite vanligt unghästvingel, klappat och gosat, och suttit av... den glädjen är så stor och äkta. 

Snart har jag min fina ridhäst! 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet