Piggare och utlånad häst

Jag vaknade i morse och kände en känsla jag inte känt på länge - jag är hungrig! Äntligen! Jag vill äta allt jag kommer över och behöver inte alls plikttroget truga i mig mat för att fungera. Jag har ätit en butterbulle och plopp med djungelvrål. Jag känner mig utvilad, i stället för sliten, när jag vaknar på morgonen. Jag blir lite trött när jag promenerar men inte alls så magen vill krascha eller att jag blir yr. Det går lättare att jobba och fokusera nu, och eftersom vi har nya restriktioner att jobba hemma om vi inte känner oss friska, så är det inga problem att jag jobbar hemifrån och har digitala möten.

Jag var på väg att rida Galishimo efter rakbanan och jobba på hans runda kalaskula efter jobbet i måndags, men orken tröt och Ebba hoppade spontant upp på honom och for ut med en kompis. De travade på ordentligt för arabmagens skull. Galishimo hade varit lite "på nippran" några gånger men Ebba är duktig att hantera hononom. Det blev med andra ord en bra kväll för både mig och Galishimo.

Jag längtar efter att få rida honom mer nu. Det är äntligen sommartid och det går att rida ute efter arbetet. Man behöver inte stressa mot klockan och solen på samma sätt. Snart har ridbanan tinat fram och den riktiga träningen börjar.

Bara jag får vila några dagar till, så är jag ready to go!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet