Konst och kreativitet - bodyshaming



Jag använder Ipaden, och det finns fortfarande mycket att lära. Jag har ganska stor ovana. Jag längtar till min semester och hoppas på några regniga dagar då jag verkligen kan djupdyka i hur jag använder lager på bästa sätt och vad de olika lageralternativen står för. Likaså längtar jag efter att börja göra lite fler animeringar, vilket var lite krångligare att lära sig än jag trodde.

Denna bild gjorde jag spontant på internationella kvinnodagen, 8 mars. Den tog en timme att göra. Av alla otaliga ämnen att belysa inom kvinnorättskampen så valde jag bodyshaming. Vi är för håriga, för tjocka, för okvinnliga, för allt möjligt. De tankarna kommer tillbaka lite nu när jag tränar lite mer än vanligt och åter fått lite fokus på kroppen. Jag är ju snart 40 och det märks verkligen på kroppen. Den är gropig och veckad och ganska lös på sina ställen, precis som kroppen ska vara i min ålder. Jag ger den lite extra kärlek nu och slösar på hudvård, god lukt, och köper fina underkläder. Och så ger jag den rörelse så den håller sig fräsch så länge som möjligt. Om man inte riktigt hittar rätt nöjdhet över sin kropp direkt, så får man anstränga sig lite mentalt för att komma på rätt spår. H&M har förresten små parfymflaskor som ger en ganska lätt och trevlig doft under hundralappen, som jag brukar använda efter jag tränat. Jättetrevliga!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet