Feber och elände


Feber-elände. Mycket dålig tajming att ligga sjuk i sängen en hel dag just under Corona-paniken. Jag inledde sjukan lite skämtsamt med:
"Jag har lite feber, typiskt va, haha..." men är nu mindre kaxig allt eftersom timmarna går. Och från att ha tänkt: 
"Vore ju bra om jag fick viruset nu på en gång så jag slipper oroa mig hela våren" 
så har det blivit lite mindre positiva tongångar. Men vem blir inte mindre positiv av att ligga i sängen i 24 timmar? Om några år kanske vi skrattar åt Corona-paniken men just nu känns det lite olustigt eftersom ingen riktigt vet vad det är. 

Lite halvtrist att vara ensam i ettan också. Jag vet ju att jag har grannar och vänner nära men ändå... jaja, hade blivit mer stressad av att ge någon stackars medboende denna feber. Eller vad det nu är jag har. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet