Gymet 0 - Feber 1

Okej, nu är jag inte lika orolig längre. Jag är sjuk men blir inte läskigt sjuk utan bara febersjuk och utan aptit. Jag tittar på Netflix och Youtube och känner lugnet. Kanske orkar jag titta till Galishimo men jag är inte helt säker. Galishimo står ju på lösdrift fullt med hästar och folk så han klarar sig utan mig om det skulle knipa.

En liten rolig detalj med det hela är att jag verkar gå ned i vikt snabbt, vilket jag innerst inne är smygnöjd med. 65,3 kilo sade vågen i morse, i stället för mina tjuriga 67-68 kilo som jag inte kunnat rubba de senaste veckorna, inte ens med 50 pass på gymet. En ordentlig sjuka var alltså mer effektivt än gymträning.

Nu är aptiten jättelåg och jag har dessutom Huel som basföda. Jag har Huel dels för att jag inte borde gå på affären och handla om jag är sjuk, men även för att jag inte orkat fixa mat på annat sätt. Och jag har Huel för typ ett halvår framöver. Minst tolv kilo pulver. Jag skämtar inte. Jag beställde det i februari innan coronapaniken kom, och tyckte det var lika bra med en jättebeställning då jag ändå använder det regelbundet och vet att det äts upp. (Efterhandsinfo: Några timmar efter jag publicerat detta inlägg så räknade jag hur många kilo Huel jag hade hemma. 13,5 kilo. Jag sa ju det. Jag skämtade inte... ) 

Huel är ju nyttigt och förhindrar att jag går miste om viktig näring. Bara med den lilla detaljen att jag nu vill kräkas i munnen när jag äter det för att aptiten är på noll.


Förmodligen blir jag vrålhungrig när jag blir frisk igen och äter tillbaka den där vikten på en helg. Man får njuta så länge det varar.




Nu ska jag kämpa i mig en kopp kaffe och titta på Hearts & Horses, på youtube, helt otroligt att denna intressanta serie har så få visningar, jag vill ge lite reklam för dem. I detta avsnitt går Gubben Med Hatten just nu igenom hur man utför Stickriding.
"Idag klär vi oss i lila för att vara lite fina." konstaterar han och hästen ser bara ut att svara  "Vem bryr sig?".

Inte jättetung information för mig som är seg i huvudet, men tillräckligt lättsamt och intressant för att jag ska bli lite inspirerad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet