Nytt inköp - ridstövlar




Märks det att jag fått bättre ekonomi, eller?! 

Jag var just på väg att dra ett långt och dramatiskt inlägg om mina vedermödor och min bostadssituation och min pyttelilla etta och hur mycket jag kämpat, oftast helt allena. Hur jag sparat till bil och hästtransport i flera år, hur jag avundsjukt tittat på alla andra när de köpt in fina hästgrejer, och så vidare. Hur jag avundsjukt tittat på samboende eller gifta par som haft det lättare ekonomiskt, och konstaterat hur synd det är om mig som måste kämpa själv. Och så vidare. Jag börjar ju närma mig 40 också. Vojne vojne! (Okej, det där sista oroar mig ärligt talat inte ett smack, jag bredde på där)

Men det behövs faktiskt inget "skäl" till att lägga pengar på inköp. 

Man måste inte "förtjäna" att lägga pengar på nöjen. 

Ibland är det bara så att man kan det, ibland på grund av slump och ibland på grund av slit, och då får man njuta!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet