Det longeras mycket nu


Denna tid på året.. jag menar hästen, suger nu. Jag har inte alls lust att longera honom i cirklar. Jag vill hemskt gärna göra det som alla andra ryttare gör. Rida. I skogen. På ridbanan. Överallt!

Jag försöker trösta mig med att jag verkligen har en kärnfrisk häst som alltid är stark och mjuk i kroppen, och att det kan vara värt någon veckas longering till. Dessutom så står han i hagen och skriker glatt till mig när jag kommer för att hämta honom. På 100 meters håll börjar han med sin välkomstscen och sin lilla välkommsdans (som innefattar mycket slängande med huvudet) för att det är roligt att matte äntligen kommer.

Och det är väl ett gott betyg om något. Frisk och glad i sin matte.

Men jag vill rida! Helst rida utan att vara rädd, också. Det hade varit awesome. Just nu.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet