Helt okej!

Galishimo gick med på att ta på sig ett täcke igår, och jag drog en lättnadens suck. Om han inte får psykbryt över täcket så betyder det att han inte är lika öm i pälsen, och om man kan ha på honom ett täcke så kan man även hålla länd och rygg lite varmare från höstrusket, och då blir han i sin tur mindre öm, och då är den positiva spiralen igång, så det är en vinst på så många plan! Söndags när jag tog på honom täcket så vände han sig om och slet argt i det innan jag ens hunnit knäppa fast det, men i går när jag täckade honom så såg han helt okej ut.


En annan, mycket prestigefull, vinst, är att jag nu stickat min första raggsocka! Den blev faktiskt lite bättre än vad jag väntade mig. Jag trodde inte direkt att jag skulle lyckas med en socka som faktiskt skulle gå att bära på foten, men den verkar vara fullt användbar. Jag ska nog börja med den andra sockan till helgen och hoppas resultatet blir ännu bättre.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet