Barnvänlig häst

När jag googlade om arabhästar, innan jag köpte Galishimo, så läste jag att araber har en fallenhet att vara försiktiga med mindre barn. Jag tyckte det lät lite lite väl romantiserande och reflekterade inte så mycket över det. Men ibland dyker det ju upp mindre barn här i stallet och Galishimo är verkligen jättesöt med dem. Han blir mycket mer stilla och försiktig i sina rörelser. I somras lät han sig ledas ut ur hagen av en 5-åring och gick med huvudet sänkt så att de kom i samma höjd.


Det är faktiskt skönt att kunna säga till föräldrar med mindre barn att
"Ja, du får hälsa på min häst, det går bra!" och sedan fortsätta sopa eller göra annat, för man vet att Galishimo håller sig så försiktigt han bara kan. Där är han kanonfin!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet