Öppnor och slutor

Äntligen ett riktigt roligt pass! Jag och Galishimo har följt fyrkantsspåret (!!) och tränat på både öppnor och slutor. Sedan avslutade vi med att byta övning var tionde sekund. Galishimo verkar tycka att detta är roligt. Han gör det väldigt gärna och lyssnar väldigt uppmärksamt vid byten och så blir han lugn och fokuserad. Solreflexerna var inga problem över huvudtaget. Vilken underbar lättnad. Det var på tiden att jag verkligen fick uppleva detta.

Det var väldigt otippat att vi hade ett sådant bra pass då jag var väldigt, väldigt trött i fredags. Jag orkade inte arbeta hela fredagen ut. Jag trodde knappt jag skulle orka åka till ridhuset. Men vilken tur att jag kom mig iväg!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet