Så trött som jag är nu

Så trött som jag är nu har jag aldrig varit med Galishimo. Jag lade 590 kronor på en kurs i lördags, jag hade en dålig magkänsla redan dagen innan kursen, och tyvärr gick den sämre än väntat. Galishimo blev fixerad vid en solreflex och vi fick jobba med den under hela kursen. Solreflexen. Vilket jag kunde ha gjort själv men nu dök den upp under kursen och det behövde göras. Rida nära den. Titta på den. Rida runt den. Sitta av. Visa att den inte är farlig. Cirkulera runt den. Sitta upp igen. Prata med tränaren. Rida runt den. Använda tränaren som moralisk stöd eftersom Galishimo känner sig ensam när jag sitter på ryggen. Rida runt den. Rida runt den. Rida på den. Rida bredvid den.

Jag åkte hem och grät floder. Sade till Björn att jag orkar inte mer. Jag orkar inte jobba med Galishimo så mycket längre. Jag vill gå på en kurs och jobba med andra saker. Jag vill träna på att sitta fint och ge rätt hjälper och stärka honom i dressyren. Jag vill inte vara rädd för ridhusväggar för att Galishimo blir rädd när han sprätter runt sand på dem. Vill jag ens ägna mig åt ridsport längre? På riktigt? Vill jag? 

Foto: Mamma Bildström


På söndagens planerade långritt i skritt (bredvid fjällvråkarna, ni kan den) så blåste det lite, liite i buskarna. Tillräckligt för att Galishimo skulle vara på tårna och vara spänd, spänd, spänd. Absolut inte omöjlig att rida. Men en stålfjäder som ryckte till igen, och igen, och igen.

När jag satte av, efter ungefär halva vägen och hade 6 kilometer kvar, så blev Galishimo jätteglad.
"Men tjeeenare! Är du också här?! Gud vad roligt! Vad roligt vi har det! Va? Va? Va?" sade han glatt med tindrande ögon och började i stället leka med mig för att hålla utkik efter faror.
"Den tränare som sade att det förtroende man kan ge en häst från marken, lätt går att applicera när man väl sitter på ryggen, skulle jag vilja skjuta..." muttrade jag till Katarina och Corzo som också hängde med på turen.

Så vi gick i stället.


Jag tror jag kommit till vägens ände. Så trött som jag är nu är inte bra för någon av oss.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet