Ett mindre bra pass

Galishimo reds i går, men han hade fastnat i en mental vinkelvolt av enbart skänkelvikningar och slutor som jag faktiskt inte lyckades bryta honom ut ur igår. Jag ville fatta galopp och han var helt inne på att galoppskänkeln var en signal för sluta. Jag ville att han skulle gå fint på en rund volt och han gjorde den, på eget bevåg, till en fyrkant och det blev bara svettigt och jobbigt för båda av oss. Jag tror han gjorde ca 15 skänkelvikningar som jag inte bad om och när jag drev honom framåt hårdare så gjorde han ännu snedare skänkelvikningar. Vi förstod helt enkelt inte varandra och det blev väldigt tokigt.

Han förstod nog inte varför jag var så missnöjd när han jobbade så hårt. Jag fick en mjuk puss på kinden direkt jag suttit av.  "Visst var jag duktig?! Va?! Va?! Va?!"

Men vi tar nya tag i morgon!

Foto: Maud Holmgren

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet