Snart öppnar Lejonströmsbron!

Konditionsträningen går verkligen bra! Det blir inga märkvärdiga framsteg alls, men jag har tränat tre dagar i veckan som tänkt, nu under hela november. Ibland tränar jag ute i min fantastiska löparutrustning som inte lämnar något mer att önska (Haglöfsjackan! Icebugs! Pannlampa!) och ibland tränar jag i värmen på gymet. Jag går dock upp i vikt just nu men vågar inte lägga om kosten och begränsa mig nu när träningen går så bra. Det var inte roligt att ligga utslagen under semestern i somras, kan jag lova! Lite extra vaddering nu under vintern dör jag inte av!


Första december händer ju något jag längtat efter; då öppnar Lejonströmsbron, som har varit avstängd i sex månader. Bron ligger bara några hundra meter från min lägenhet och när den öppnar upp så får jag lättare tillgång till bättre motionsslingor här.


Sedan är det ju dags att fråga sig om jag kan öka på träningen lite mer. Jag springer ju 15 km i veckan och borde kunna öka lite till nu när kroppen haft sitt "invänjnings-år" och kommit in i rutinerna igen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet