Rödbetor is tha shit

Jag försökte desperat lösa "tallriksmodellen" utan att gnaga i mig överdrivet med kalla rivna morötter och provade därför att lägga rödbetor i crockpoten. Jag lade in ett kilo där på låg värme i ungefär sju timmar. Sedan ringlade jag salt och honung på dem och lade sedan brieost på dem som smälte över dem. Jag var ytterst skeptisk genom hela tillagningsprocessen. Framför allt när jag lyfte upp äckliga, tunga, "blodiga" bloffar från crockpoten som mest såg ut som blöta likdelar och varken luktade eller smakade något särskilt. Men för att fullfölja projektet så lade jag dem i små salladslådor som tillbehör till maten.

Men jäklar vad gott det blev som tillbehör! Mums! Rödbetor blir nu återkommande gäster på min tallrik!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet