Overallsäsongen är här!


Nu är overallsäsongen här. På ett vis är det ganska skönt att trä på sig ett varmt underställ och overallen från Hööks. Inga sömmar och allt är bara mjukt, lätt och varmt samtidigt som vintern börjar komma med kall luft. Den overallen var nog det första ridplagg jag köpte när jag köpte Galishimo år 2011. Den börjar bli lite sliten på insidan med sömmar som gått upp men den håller nog en säsong till. Sedan lär jag köpa en ny exakt likadan. Här kommer en liten serie på overallen som hängt med sedan start. Man får bara finare och finare häst under sig... Jag får hitta ett matchande chabrak till overallen bara.






Om allt går som planerat så fortsätter ju min ekonomi växa till sig, märkbart. Och nästa vinter blir det att utöka ridgarderoben ytterligare. Jag har sedan flera år längtat efter denna ridjacka och ridkjol från Uhip. Det kommer!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet