Morgonjogg!


Jag råkade somna lite för tidigt igår och vaknade klockan 04.00 i morse. Redo för äventyr! Jag grundade med lite ugnspannkaka med sylt och tog sedan en 7 kilometers joggingrunda med mina icebugs. Det var -5 grader och isen knastrade verkligen under skorna. Jag märker att luftstrupen drar ihop sig lite av kylan så jag höll ned på tempot. Där lufsade jag runt med en bra ljudbok och tyckte livet var skönt.


Skellefteå var lugnt och fint och nästan vare sig människor eller trafik i omlopp. Superhärligt. Snart öppnar dessutom Lejonströmsbron igen och då behöver jag inte springa in till stan och vända hem igen, utan kan springa en runda där jag följer vattnet, i stället. Bron har varit avstängd sedan augusti men ska tydligen öppna den första december. Skönt att vara frisk och underbart att jag kan jogga bättre och bättre, för varje månad!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet