Trääning!

Kroppen funkar ju också bara bättre och bättre. På tisdagar och torsdagar försöker jag springa på löpbandet på lunchrasterna. Efter förra tisdagens intervallpass såg jag ut på detta vis:


Vad kan jag säga. Jag fick anstränga mig lite. Jag behövde verkligen en dusch efteråt. Håret behövde också lite kärlek. Jag var på väldigt gott humör men det råder ingen tvekan om att det behövdes lite pannben också.

Nu, en vecka senare, och efter ofrivilligt matfrossande av precis allt som jag kan komma över, så körde jag exakt samma pass, med exakt samma intervall, på sekunden samma tempo, längd och tid:


Betydligt mindre ansträngd. Betydligt mindre svettig. Och ändå har jag varit lite småförkyld och nyst och snytt mig lite under dagen.

Så det är bara bra grejer som händer. Dag efter dag. Jag är grymt tacksam och är så glad över att tungheten, tröttheten och håglösheten hade en så enkel lösning. Lite Niferex i några veckor så var man fine and dandy!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet