Ovädersvila

Det har regnat i tre veckor nu. Första två veckorna var jag jätteduktig och var ute med Galishimo trots väder och vind. I slutet började jag tycka synd om Galishimo för han spänner sig förbaskat mycket av att behöva springa i lera, han gillar inte att få lera på magen, och han gillar inte eller när underlaget är lerigt och han riskerar han glida med småhovarna, så denna vecka gav jag upp. Galishimo får en ovädersvila. Han reds senast i söndags då vi tog en ensam uteritt tillsammans, och nu rider jag inte honom på tre dagar, och siktar på att rida honom i morgon. Om vädret är bra. Annars struntar jag i det.

Han är ju trots allt min fina lilla hobbyhäst. Ingen prestationshäst.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet