Årsbästa på löpbandet!

Ja! Jag är tillbaka. Fyra veckors knaprande av järn och jag känner mig inte tung som bly längre. Idag när jag sprang på löpbandet kände jag mig lika pigg som jag var där i mitten av maj, för fyra månader sedan, just innan träningsresultaten plötsligt dalade.

Och mycket riktigt, återhämtningstempot kunde bekvämt ligga på 9,5 km/h och jag kunde trycka på i 3-minuters-intervaller på 11 km/h och sedan testade jag 12 km/h på slutet i en och en halv minut, utan att känna mig ens i närheten av halvdöd. Andfådd men inte halvdöd. Jag slog faktiskt mitt eget årsbästa idag!

Nästan precis fyra månaders svacka alltså, innan man var tillbaka. Men jäklar vad lätt det var att komma tillbaka när kroppen börjar kännas okej igen. Jag har bara tränat ca 1-2 gånger i veckan sedan jag började äta järntillskottet då jag inte vågat köra slut på mig. Jag har även haft ett uppehåll nu då jag trodde jag hade en förkylning på gång. Och jag blir ändå tydligt piggare och starkare för varje pass!

Hösten kommer att bli otroligt rolig om framstegen fortsätter så här! Jag är taggad som tusan att fortsätta jogga, både på rullband och ute, och hoppas på att vara i god form under våren 2018.

 
Jag i april... eller när det nu var!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet