Helgpass


Jag och Galishimo var på ridhuset både lördag och söndag eftersom regnet öst ned! Allt gick fint och sansat. Jag var dock väldigt trött på söndagen och fixade inte att pressa mig. Så Galishimo fick mest strutta runt i skritt och trav och känna lugnet. Ridrädsla och sömnbrist går tydligen hand i hand, för mig. Väldigt värt att tänka på framöver. Nu sover jag ju för det mesta otroligt bra på nätterna så det är ju sällan det händer, max en natt i månaden, så det är inget större problem. Men tittar man på ridrädslan historiskt så kan jag ju se paralleller mellan hur jag bra eller dåligt jag sovit, med hur bra eller dåligt jag hanterat oro när jag ridit. Lesson learned. Är jag inte utvilad så ska jag inte utmana mig.

Sedan åkte jag hem och slocknade i tre timmar och när jag vaknade kände jag mig som mig själv igen. Taggad och glad.

Det blev ca 7 kilometers löpning på kvällen i det friska höstvädret. In till stan, över två broar, och hem igen. Jag fick promenera lite då och då men hade väldigt lätt att sätta igång igen. Det känns verkligen som att kroppen är med mig igen. Underbar känsla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet