Ridhuset 11


Elfte turen till ridhuset, i sällskap med två andra ekipage, och rutinerna sitter allt bättre. Galishimo var dock morgontrött som vanligt. Nu börjar saker gå lätt på rutin. Man får en magkänsla på hur lång tid saker tar att göra och behöver inte titta på klockan hela tiden. Jag behöver inte dubbelchecka hur jag fäster transporten eller olika moment. Alla saker som behövs följer med från Galishimos hästskåp i en liten bag till ridhuset. Galishimo är otroligt enkel och trevlig att lasta och köra iväg med. Jag känner mig trygg i trafiken.

När jag lastat ut honom ur transporten höll jag sadeln i ena handen och hängde bagen på mig och Galishimo följde snällt efter när jag kånkade på allt. Jag behövde inte gå två gånger eller be någon annan bära. Han var lätt att sitta upp på ensam. Trots att han fortfarande inte riktigt följer ridhusväggen tryggt, eller utnyttjar hela ridlokalen helt tryggt, så blir det framsteg varje gång.  Flera gånger galopperade vi alla tre i ridhuset och Galishimo blev inte alls upphetsad över detta utan höll sig ganska lugn och hade hyfsat bra koll på vad jag ville. Jag känner mig helnöjd!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet