Ovädersvilan över i morgon


I morgon så får ovädersvilan vara över. Det slutade regna i kväll och ska tydligen vara regnfritt de kommande tio dagarna. Åtminstone till stor del. Ridbanan lär inte vara lerig och Galishimo lär inte vara lika osäker på det dåliga underlaget. På lördag ska jag på kurs för tränaren jag red mycket för förra året. Eftersom Galishimo behöver miljötränas så gör vi det omständigt och åker till ett ridhus 20 kilometer bort så han får skumpa lite extra i transporten och förfära sig. Sedan tänkte vi försöka rida lite närmare ridväggen, hade jag hoppats på. Jag är redigt trött på att han ska skygga för ridväggen nu. Han är åtta år!

Som hjälp för detta äventyr har jag Björn. Om han lever då. Jag har inte sett röken av honom på tio dagar och nu har han någon slags "manlig förkylning" så den som lever får se. Annars kommer vi att pallra oss iväg själva. Det är ju bara lastningen som är läskig och den har ju Galishimo klarat strålande hela året.

Nu är vi redo att lära oss lite till!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet