Tydligen är jag tråkig

Visst blev det en ensam uteritt! Men kanske blev det lite svårare än vad jag hade tänkt. Galishimo var inte alls trött idag. Han var hyperaktiv. Han skyggade för allt, var spänd som en fiolsträng, hade väldigt bråttom framåt, och ibland bakåt för den delen, och det blev några ruscher som jag inte riktigt hoppats på. Men det är ju bara att göra sitt bästa. Sitta upp när det känns bra och sitta av när man tror man ska dö, svårare än så är det inte. Efter 90 minuters uteskuttande så gick han dock ganska bra att rida och jag kunde rida dressyr på vinterridbanan. Det blir långa dagar när han aktiveras två timmar på raken så där.




Och vem tror ni står och gnäggar glatt efter mig när jag (utmattad) ska hem för dagen? Joo, Galishimo. Han är inte trött. Han vill göra mer. Värst vad matte är tråkig som bangar ur efter bara två timmar...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet